CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Klik sini juga ye ??

Monday, February 21, 2011

MACARONS

MACARONS!!! arrgghhh,,, sedih bla nk cite pasal macs ni..
Aku ada order macs ni dr seorang seller.. order ku buat pada 31 Jan 2011.. memula nk minta tlg my bro pick up kan.. tapi memandangkan ada je masalah yg melanda so aku putuskan utk amik macs tu otw nk balik ke kedah (kg. en.hubby)... memula plan nk ambil masa otw balik ke kedah.. tapi aku mula gerak dr Jb agak lewat.. so nk sampai ke kawasan Subang tu mmg alamatnya malam la... so cancel lagi.. then, aku call seller tersebut kononya aku akan ambil otw balik dr kedah ke jay bee.. maknanya aku akan singgah Subang la.. hehehe.. kami gerak awal gak dr Kedah.. malangnye, jalan jem teruk sangat².. berjam² kami dok dlm keter (maklumlah cuti CNY).. huhuhhuuu...

Then, bila sampai je area subang ngam² jam 11.45pm... agak² korang la kan, wajar ke aku call seller tu mlm² buta tu semata-mata nk ajak dia jumpa aku utk pass macs tu??? Huh, x wajar kan? sian dia.. memandangkan aku ni dh jadi mama.. so aku tau waktu² camtu biasanya anak² baru nk mula tdo.. jadi dgn naluri keibuan tahap dewa tu maka aku pon x call la seller tu..

Maka, semakin lama lah penantian aku untuk menikmati ms.macs tu.. aku ni dh hari² dok memikirkan camne lah rasa ms. macs tu,, dh cam org preggy plak aku ni.. wakakakaa...

Setelah berbincang dgn seller tu, pilihan terakhir adalah menggunakan perkhidmatan pos.. So, bayangkan lah... dr 31hb sampai ke 18/2 postpone nk ambil/hantar brg tu.. hampir setengah bulan jugak lah aku tunggu,, huhuhuu... dan wat kali pertama nya juga aku x ngamuk² dgn seller.. sbb dh bayar lama tp brg x sampai².. hahaha.. ni semua sbb aku dh terpikat dgn 'kechomellan' ms.macs tu.. huhuhuu...

Di pendekkan citer, seller tu pon post la ms.macs aku via GDex pada 18/2/11... Aku? menunggu dgn harapan menggunung my ms.macs tu akan sampai pada 19/2/11.. hahahaa...

Tapi hampaaaaaaaaaa!!! Lori Gdex ada lalu depan umah aku.. tapi x benti pon.. harapan? pasrahhhh... sob..sob.. Malam tu aku sms seller tu then citer la kat dia.. dia janji akan post new ms.macs pada aku pada hari selasa 22/2/11 then katanya Rabu sampai...huhuhuuu.. lamanyaaaa...

Isnin 21/2/11...

Tetiba ada lori GDex benti kat umah aku.. wah.. aku mmg excited giler.. ttba bro tu ckp, ada parcel utk kamarolzaman.. huhuuu... aku diam je lah.. beberapa saat pas tu bro tu ckp.. eh, silap plak, parcel ni tuk Kamaliza la.. Huhh!! boleh plak dia main² ngn aku.. dan paling penting, camne dia boleh teka nama Kamarolzaman ekk?? tu nama abang aku.. wakakakaaa... pe lagi, aku sign dgn excitednyaaa.. sbb dh tau dh apa dlm tu.. hehehehe... MY MS.MACS!!!

Aku buka parcel tu dgn excitednya bertemankan 3 org anak aku + cik nana levine (adik aku)...

Korang nak tau apa jadi.........

<<
<<
<<
<<
>>
>>
>>
>>
<<
<<
<<
<<
>>
>>
>>
>>
??
??
??

TADAAAAAAAAAAA!!!!!!
ni lah diaaaaaaaaaaa.......... my ms.macs.................



ms. macs aku pecahhhhhhhhhhhh... sedihnyaaaaaaaaa... lama tu aku tunggu... dapat² rupa dh camni... huhuuu...

aku mmg x salahkan seller tu langsung sbb ni adalah salah satu risiko kalau kita beli via on9 brg² yg fragile.. aku mkn je la.. tapi mmg feel tu kureng la.. mana tak nya.. makan menda yg hancur².. hahaha... tapi rasanya mmg sweetttss sgt...

Btw, thanx sis.. akhirnya lepas juga hajat nk makan ms.macs ni..
NI AKU JAMU PICT² MACS YG SGT MENARIK!!!

** pict kredit to Sis Salfarina**

Nota kaki aku :-

Macs ni dijual pada harga RM70 (35pcs), tapi biasanya seller bg disc RM68 je utk 35pcs tu.. postage RM17 sbb masa packing dorang akan letak mcm² utk elakkan ms. macs tu pecah.. (tp pecah jugakkk!!!).. So, kalau nk mkn ms. macs ni modalnya RM85 sahaja... Berbaloi ke tidak?? bergantung pada individu.. cam aku, aku kalau nk mkn,, aku beli je.. Selagi ada rezeki... hehehe

0 comments:

Post a Comment