CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Klik sini juga ye ??

Friday, February 25, 2011

KELAS oh KELAS

Assalamualaikum...

Sebelum ni aku sibuk join kelas wat coklat.. Actually aku ni x berminat nk join kelas² ni.. tapi bila tnya resepi kat org, selalu kena tipu. (biasanya resepi kuih muih la)... sampai 1 tahap, aku rasa semua org ni x ikhlas nk bg resepi.. tapi ada lah beberapa org kengkawan dan blogger yang bg resepi yang betul.. so, aku wat keputusan tuk gi kelas.. memanglah kalau diikutkan kena bayar yuran segala.. tapi dh itu je cara yang untuk dpt ilmu yang berkesan.. Yuran kelas coklat ni RM250.. memanglah ada segelintir yang rasa mahal.. camtu juga aku.. tapi setelah aku join kelas tu, aku rasa berbaloi sangat yuran yang dikenakan ke atas aku.. sbb kat kelas semua nya cikgu ajar.. xde sorok² skill.. camne nk bg cantik, camne nk bg sedap... semua tu ada jawapannya.. bak kata cikgu aku " x rugi keluar modal utk ilmu seumur hidup"... mungkin sbb tu juga lah, org yg aku tanya sebelum ni xmo bg aku resepi yang sebenar.. mungkin sebab dia juga attend kelas utk dapat ilmu tu.. kalau dia sanggup korbankan wang ringgit, kenapa tidak aku??!!! What say u??

TAPI!!!!

bila kita x bagi resepi, ada plak mulut² laser yang akan cakap kita kedekut ilmu la, berkira la... camne tu?? pening kan?? hmmm, tepuk dada tanya selera... Hanya Allah je yang tau.. pepatah mengatakan "tangan yang memberi lebih baik dr yang menerima".. xkan asik nk minta je kan??

next class aku adalah macs, muffin dan kek hari jadi yang deco guna cream warna warni tu.. besttnyee.. maknanya, secara keseluruhannya bakal terbang lah hampir RM1000 tuk kelas² tu..

ada juga yang cakap;
1 - aku nih membazir je pi kelas..
2 - kayakan org yang ajar aku tu..
3- kat youtube kan ada? wat membazir je pi kelas...

ada juga ayat² cam ni;

4- ko gi kelas coklat?? rajinnya.... (muka sinis masa mengeluarkan perkataan 'rajin')

Hmmm... ada aku KESAH?? aku bayar yuran sendiri hokay!! elok sangat la kalau kat youtube tu ada kelas free.. sila la rujuk kat youtube tu ye.. x yah nk banyak tanya pasni.. tanya je cikgu youtube awak.. hehehe... simple kan...

tapi pada pendapat aku, nak kan sesuatu hasil yang cantik mmg kena keluar modal.. aku memang xde bakat dalam bab² masakan ni.. so nak x nak, kena lah cari cikgu utk belajar... Ada ke cikgu yang nak ajar kita FREE?? Ada sesiapa nk volunteer ajar aku secara PERCUMA!!! sila la beri tau.. (berharap...)

Paling membanggakan adalah, aku dh boleh wat coklat utk anak² aku makan.. x lupa juga anak² kawan aku.. sampai dia minta ibunya beli coklat dr aku.. hikhikhikk... makcik x jual lah dik oii.. makan je lah bila² makcik buat.. makcik?? dh tua dh aku ni...huhuuu

motif aku bukan untuk berniaga.. tapi untuk family.. anak² dan suami.. sekurang² nya aku boleh lah wat kan bday cake hasil dr air tangan aku sendiri, candy or coklat utk gift kepada kengkawan anak² aku.. hmm, tu pon dh cukup puas hati..

seronok sangat bila tgk anak dara ni happy setelah hajatnya dipenuhi...

Nota kaki aku :-

cukuplah kalau anak² dan suami ckp coklat aku sedap.. kalau ada org luar yang puji, lagi lah seronok.. so far kengkawan/jiran yang dh rasa coklat aku mengatakan "erm, sedaplah.. mcm kat kedai".. hehe.. macam kat kedai tu general ye kengkawan.. boleh jadi rasanya cam coklat Apollo, boleh jadi juga cam coklat yang 30sen tu.. wakakaa.. pape pon, aku puasssss..

0 comments:

Post a Comment