CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Klik sini juga ye ??

Friday, March 11, 2011

Nina sayang mama

Assalamualaikum...

Hari ni keadaan sedikit serabut kerana aku x sihat seperti sediakala.. batuk masih teruk.. hidung masih tersumbat.. suara juga masih sengau.. rasanya dh 2 minggu camni.. Papa berkali² suruh ke Klinik.. malangnye setiap kali sampai Klinik, Dr fav aku xde.. huhuuu.. ada Dr. lain.. yg wat locum.. huhuu.. malas nk gi jumpa Dr. tu... sbb nya aku pernah berdepan masalah dgn Dr. yg wat locum ni.. silap ubat, silap meramal penyakit.. sakit lain dpt ubat lain... bila jumpa Dr. yg punya Klinik, katanya sakit lain plak.. adoiii... susah kan camtu.. aku bertahan je lah dgn ubat batuk cap ibu dan anak.. sedap ubat tu.. heehehe...

Sedang aku baring dgn anak² kat depan tv.. main n bergurau dgn mereka.. irfan cam biasa.. dia mmg kalau boleh nk bolot mama ni.. biar dia sorang je yg dapat.. terus naik atas badan mama n peluk.. ikmal n nina masih mencari ruang yg sesuai utk mereka.. hahaa.. lawak betul anak² mama ni.. tetiba mama terbatuk.. sepantas kilat Nina tolak irfan dr atas badan mama.. apa lagi nangis lah si manja sorang tu.. aduhhh, bertambanh pening dgn keadaan yg camtu..

Aku tanya nina;
Aku: Kakak, nape tolak adik?
Nina : Mama kan batuk, nanti mama sakit..
Aku : Kan mama mmg batuk, kakak kan selalu nmpak dan dengar mama batuk...
Nina: Bukan lah.. kan irfan yang tekan mama.. sebab tu mama batuk.. mama kan sakit..
Aku : xpe lah mama batuk.. tapi adik kan kecik lagi.. sian adik tau.. sakit dia..
Irfan masih lagi melalak minta dipujuk...
Nina : Biar dia jatuh.. Sian mama.. Nina x nak mama mati.. Nina kan nak mama... (terus peluk mama kuat²..
Aku : (Terdiam..) dlm hati berkata², x sangka sejauh itu dia fikir...

Paling x sangka pas tu Nina terus nangis.. hahaha.. lawak betul anak dara aku yg sorang ni.. cam mama jugak.. mudah menangis.. cepat sgt tersentuh..

Aku peluk nina sambil cakap kat dia;
~ mama pun sayang nina
~ mama sayang adik² dan papa jugak.. sbb tu mama xnak adik sakit mcm mama..
~ kalau sayang mama, kakak jgn nakal²..

Hmm.. harap kasih sayang anak² mama hingga akhir hayat.. moga di jauhkan dr sifat² buruk..

Dulu.. aku selalu berdoa' agar Allah panjangkan umur ibuku.. sekarang anak aku plak doa'kan utk aku..

*nina ketika berusia 2 bulan*

Nota kaki aku:- Sekarang kakak dh boleh baca Ayat Kursi sebelum tdo walaupun sebutan kurang memuaskan.. dulu² masa mama ngandungkan kakak, mama selalu baca Ayat Kursi sblum tdo n usap² perut mama.. Mama happy.. ada juga ilmu yang singgah kat otak kakak msa blajar kat sekolah..
~ Pernah 1 mlm tu, mama pura² tdo.. ttba dgr kakak baca Ayat Kursi.. ntah la habis ke x.. yang penting bila Amin tu dia gosok muka mama.. kelakar gilaa... hahaha..

0 comments:

Post a Comment